عوامل گرفتگی سینک آشپزخانه

 

عوامل گرفتگی در سینک های آشپزخانه

زباله های مواد غذایی

فریب واحدهای دفع زباله که در زیر سینک قرار دارند را نخورید. انداختن ضایعات غذا در سینک یک دستور العمل مطمئن برای گرفتگی است. اکثر ذرات غذا به راحتی حل نمی شوند و در نتیجه باعث مسدود شدن زهکشی می شوند. همیشه قبل از شروع به شستن ظروف، ظروف و ظروف خود را از مواد غذایی اضافی (در سطل زباله) پاک کنید.


گریس و روغن

در حالی که دیگران ممکن است استدلال کنند که چربی‌ها، روغن‌ها و گریس‌ها نباید باعث انسداد شوند، این عوامل به دلیل کاهش ظرفیت تخلیه سینک شما بدنام هستند، به‌ویژه هنگام تمیز کردن با آب سرد. پاکسازی چربی ممکن است دردسرساز باشد، اما همانطور که در مورد آن صحبت خواهیم کرد، با استراتژی های مناسب، می توانید به راحتی از شر چربی و باقی مانده های چربی که در طول زمان ایجاد می شوند خلاص شوید.


تشکیل مواد معدنی

این یکی از عواملی است که در مورد انسداد مشکل‌تر است. تجمع مواد معدنی معمولاً بر افرادی که در مناطق سخت آب زندگی می کنند تأثیر می گذارد. بقایای مواد معدنی تمایل به تجمع دارند و در نهایت باعث انسداد در فاضلاب شما می شوند. داشتن یک لوله کش در حالت آماده به کار می تواند به شما در رفع این مشکل کمک کند.




اشیاء کوچک

گیر کردن اجسام ریز در سینک آشپزخانه شما غیرعادی نیست. سکه ها، انگشترها یا گوشواره ها می توانند باعث گرفتگی جدی شوند، به این معنی که باید سریع عمل کنید تا از به خطر انداختن کارایی سیستم تخلیه خود جلوگیری کنید.


اکنون که کار ما با مقصران اصلی گرفتگی تمام شد، بیایید مستقیماً به تجارت بپردازیم. در زیر ده روش اثبات شده برای باز کردن گرفتگی سینک آشپزخانه دو نفره با آب ایستاده آورده شده است.


از آب گرم یا جوش استفاده کنید

این تا حد زیادی ساده ترین و کم هزینه ترین راه حلی است که باید ابتدا آن را امتحان کنید. آب جوش به ذوب شدن چربی و بقایای چربی کمک می کند و در نتیجه لوله های زهکشی تمیز و صاف می ماند.


اما، با شناور شدن آب در سینک دوبل شما، اضافه کردن آب جوش چندان ساده نیست. اینجاست که باید بداهه پردازی کنید و از یک سطل، گلدان یا لیوان کوچک برای حذف آب ایستاده استفاده کنید.


پس از پاک کردن تمام آب کثیف، اقدام به ریختن آب داغ در سینک کنید. صبر کنید و مشاهده کنید که آیا آب به تدریج تخلیه می شود. بهتر است آب را به مقدار کم بریزید تا از تجمع آن جلوگیری شود. اما نکته قابل توجه: ممکن است مجبور شوید این فرآیند را چندین بار تکرار کنید تا از شر تمام چربی ها یا روغن هایی که ممکن است روی سینک دو طرفه شما جمع شده اند خلاص شوید.




از پلانجر استفاده کنید

سینک های دوتایی معمولاً در یک طرف دارای محل دفع زباله هستند. برای تخلیه آب شناور باید از پیستون آشپزخانه خود استفاده کنید. چگونه آن را انجام دهید؟ فرآیند نسبتا ساده است. ابتدا اطمینان حاصل کنید که یک طرف سینک دوبل را وصل کرده اید، ترجیحاً یکی که دارای واحد دفع زباله است. از پیستون روی سینک دیگر به طور مکرر استفاده کنید تا ببینید آیا آب تخلیه می شود یا خیر.


اگر گرفتگی تخلیه نمی‌شود، می‌توانید روند را معکوس کنید و طرف دیگر سینک را در حالی که سمتی را که در ابتدا فرو کرده‌اید وصل کرده‌اید، فرو ببرید. پیستون می تواند به ایجاد فشار در سیستم لوله کشی و بیرون راندن ذرات کوچک یا باقی مانده از لوله ها کمک کند.


اگر پیستون گرفتگی را از بین می‌برد و آب شروع به تخلیه می‌کند، توصیه می‌شود که آب در حال جوش را در سیستم تخلیه کنید تا بقایای روغن یا گریس که ممکن است در طول زمان انباشته شده‌اند از بین بروند.



جوش شیرین و سرکه

جوش شیرین و سرکه

از جادویی که مخلوط سرکه و جوش شیرین می تواند موثر باشد، شگفت زده خواهید شد. در مورد مراحلی که باید دنبال کنید کنجکاو هستید؟


به همین دلیل ما اینجا هستیم. حدود 1/3 فنجان جوش شیرین را بردارید و آن را روی یک ظرف قرار دهید. مقدار مساوی از سرکه را بردارید و آن را در همان ظرف با جوش شیرین قرار دهید. این مخلوط فوراً دم می‌کند، که نشانه‌ای برای ریختن آن در زهکشی بدون تاخیر است. در این مورد، عمل وز کردن، عامل تمیز کننده ای است که به پاک کردن همه چیز از کثیفی گرفته تا چربی و باقی مانده کمک می کند.




اجازه دهید مخلوط به مدت 15 دقیقه تا یک ساعت بماند. اگر وقت دارید، حتی می توانید اجازه دهید این مخلوط یک شبه بماند تا مطمئن شوید که کاملاً با باقی مانده های سیستم زهکشی سینک شما واکنش نشان می دهد.


اگر تمایلی به مخلوط کردن سرکه و جوش شیرین در یک ظرف ندارید، می توانید با قرار دادن مقدار زیادی جوش شیرین در سینک شروع کنید. آن را با مقدار مساوی سرکه دنبال کنید. مخلوط، همانطور که انتظار می رود، بلافاصله شروع به جوشیدن می کند.


هنگامی که اجازه دادید مخلوط برای چند دقیقه (یا حتی چند ساعت) ته نشین شود، زهکشی را با جاری کردن آب داغ تمیز کنید. این باید سینک شما را کاملاً عملکردی و دوباره تخلیه کند. این مخلوط برای لوله های شما بهتر است و به اندازه اکثر پاک کننده های تخلیه موثر است.


من این ویدیو را در یوتیوب نیز مفید یافتم:





نمک و جوش شیرین

سرکه نداری؟ جای نگرانی نیست. نمک می تواند به عنوان یک عامل ضد گرفتگی برای علاقه مندان به DIY مفید باشد. حدود 1/2 فنجان نمک را روی یک ظرف بریزید و آن را با یک فنجان جوش شیرین مخلوط کنید. مخلوط را در فاضلاب بریزید و اجازه دهید به مدت 4-6 ساعت بماند (قبل از ریختن مخلوط در داخل سینک، آب ساکن را از سینک خارج کنید).


زمانی که مخلوط چند ساعت کار کرد، آب داغ بریزید تا شستشو شود. اگر بار اول جواب نداد، از تکرار چندین بار این فرآیند دریغ نکنید. این روش برای مقابله با گرفتگی های مربوط به چربی و روغن ایده آل است.


همچنین می توانید آب جوش را با نمک برای چند دقیقه مخلوط کنید تا کار انجام شود. نمک یک عامل رفع انسداد خوب است، به ویژه هنگامی که با آب جوش مخلوط شود. لوله ها را تمیز می کند، چربی یا تجمع چربی را از بین می برد، بنابراین به سینک های شما اجازه می دهد تا به طور معمول کار کنند.

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

تخلیه چاه و باز کردن لوله در شهرک اوج

لوله بازکنی پردیسان ارزان

لوله بازکنی در محدوده شهرک کارمندان