بهترین روش رفع گرفتگی فاضلاب

 

زهکشی خانگی برای سینک

آیا در سینک آشپزخانه یا سینک حمام خود گرفتگی دارید؟ گرفتگی فاضلاب در خانه ها رایج است زیرا مواد غذایی، مواد شوینده باقی مانده و سایر مواردی که هر روز شسته می شوند. به جای تماس با یک لوله کش برای رسیدگی به مشکل، یاد بگیرید که چگونه یک پاک کننده فاضلاب خانگی برای زهکشی سینک بسازید.


طیف وسیعی از درمان‌های خانگی وجود دارد که به طور موثر مواد انباشته شده را از بین می‌برد. در این مقاله نحوه درمان گرفتگی مجرای فاضلاب را بدون استفاده از مواد شیمیایی خشن به شما آموزش می دهیم.


یک تصور غلط رایج این است که یک پاک کننده تخلیه سینک حمام DIY مانند پاک کننده های شیمیایی ضدعفونی نمی کند. با این حال، بسیاری از محصولات روزمره خانگی، میکروب ها را از بین می برند و گرفتگی های فاضلاب را در سینک ها از بین می برند.


ما علاوه بر آموزش نحوه ساخت یک پاک کننده زهکش طبیعی برای زهکشی سینک آشپزخانه، چند راه برای تمیز کردن صحیح زباله ها ارائه می دهیم.


با این نکات و ترفندها، تمیز کردن زهکشی نیازی به یک کار طاقت فرسا نیست. درعوض، می‌توانید حتی گرفتگی‌های سرسخت را با ابزارهای صحیح به سرعت درمان کنید.


فهرست مطالب

  • چرا تمیز کردن فاضلاب سینک شما مهم است
  • چرا فاضلاب شما مسدود می شود
  • مزایای یک زهکش خانگی برای لوله های سینک
  • پاک کننده سینک حمام DIY با جوش شیرین
  • نمک یک پاک کننده طبیعی زهکشی برای لوله های سینک آشپزخانه است
  • چگونه با جوش شیرین و نمک انسداد فاضلاب را باز کنیم؟
  • استفاده از بوراکس و سرکه برای پاکسازی زهکشی ها
  • از بین بردن تجمع با صابون ظرف مایع
  • از بین بردن تجمع موهای زائد با آویز سیمی
  • نحوه باز کردن انسداد مجرای فاضلاب با کرم تارتار
  • ترکیب آب لیمو و جوش شیرین برای شکستن گنک
  • از چه محصولاتی دوری کنید
  • چگونه از گرفتگی فاضلاب در آینده جلوگیری کنیم


چرا تمیز کردن فاضلاب سینک شما مهم است

حتی اگر گرفتگی های جزئی در لوله حمام یا سینک آشپزخانه خود دارید، باز هم تمیز نگه داشتن این نواحی ضروری است. از آنجایی که سینک ظرفشویی تقریباً هر روز استفاده می شود، باکتری های زیادی روی سطح زندگی می کنند.


برای جلوگیری از بیماری های ناشی از میکروب ها، باید این نواحی را عاری از باکتری نگه دارید.


یکی دیگر از دلایلی که رفع گرفتگی فاضلاب شما یک کار ضروری است، بوی بدی است که انسداد ایجاد می کند. با جمع شدن غذا در زهکشی، شروع به پوسیدگی می‌کند، بوی نامطبوعی آزاد می‌کند و تمیز کردن زهکش‌های بدبو ضروری می‌شود.


چرا فاضلاب شما مسدود می شود

چندین عامل مختلف به طور طبیعی باعث گرفتگی لوله های تخلیه می شوند. اگر آب سخت دارید، مواد معدنی در داخل و اطراف زهکشی شما جمع می شوند. درمان زهکشی با رسوب آهک برای جلوگیری از بدتر شدن مشکل بسیار مهم است.


در لوله های حمام حمام، رایج ترین چیزی که باعث مسدود شدن زهکشی می شود مو است. یکی از راه‌های سریع برای جلوگیری از گرفتگی بیش از حد مجرای فاضلاب، گذاشتن یک درپوش روی لوله فاضلاب است تا موها را بگیرد.


مزایای یک زهکش خانگی برای لوله های سینک

اگرچه ساختن یک پاک کننده گرفتگی فاضلاب خانگی ممکن است دلهره آور به نظر برسد، اما ساده است و مزایای متعددی دارد. استفاده از دستور العمل های پاک کننده فاضلاب خانگی به شما این امکان را می دهد که به جای پاک کننده های شیمیایی از محصولات طبیعی در خانه خود استفاده کنید.


در مورد تمیز کردن فاضلاب، پاک کننده های مصنوعی ساخته شده از مواد شیمیایی به مرور زمان به لوله های شما آسیب می رسانند. لوله های آسیب دیده منجر به مشکلات قابل توجه و تعمیر گران قیمت می شود. برای صرفه جویی در هزینه، نحوه ایجاد یک پاک کننده فاضلاب خانگی برای لوله های سینک حمام و تمیز کردن سینک چینی بدون آسیب رساندن به مواد را بیاموزید.


پاک کننده سینک حمام DIY با جوش شیرین

ترکیب جوش شیرین و سرکه یکی از راه‌های فوق‌العاده برای رفع گرفتگی مجرای فاضلاب در خانه شما است. جوش شیرین یک خوشبوکننده طبیعی است، در حالی که اسیدیته سرکه باکتری ها را از بین می برد و تجمع مواد زائد را از بین می برد.


  • پاک کننده جوش شیرین
  • 1 فنجان جوش شیرین
  • 1 فنجان سرکه
  • 2 لیوان آب


 می شود. جوش شیرین، سرکه و آب اندازه گیری شده خود را در لوله بریزید.


بالای لوله تخلیه را به مدت ده دقیقه بپوشانید زیرا واکنش شیمیایی باعث ایجاد هوای قابل توجهی می شود. یک قابلمه آب جوش را به آبکش اضافه کنید تا جوش شیرین پاک شود.


نمک یک پاک کننده طبیعی زهکشی برای لوله های سینک آشپزخانه است

یکی از دلایل رایج تخلیه آهسته در سینک های آشپزخانه، تجمع چربی ناشی از پخت و پز است. بهترین راه برای درمان این گرفتگی ها آب داغ و نمک اپسوم است. ترکیب آب و نمک از طریق چربی در فاضلاب شما می شکند.



  • پاک کننده تخلیه نمک
  • 8 فنجان آب جوش
  • 3 قاشق غذاخوری نمک اپسوم
  • جام اندازه گیری


 کرده و در آبکش بریزید. نمک اپسوم را به آبکش آشپزخانه اضافه کنید و بگذارید پنج دقیقه بماند.


برای پاک کردن نمک، آب جوش باقیمانده را در سینک بریزید. این زهکش طبیعی برای زهکشی سینک آشپزخانه یک راه حل عالی است زیرا فقط به دو ماده نیاز دارد.


چگونه با جوش شیرین و نمک انسداد فاضلاب را باز کنیم؟

ترکیب خواص پاک‌کننده جوش‌شیرین، نمک و سرکه باعث می‌شود درمان گرفتگی مو در حمام راحت شود. تخلیه آهسته در حمام اغلب به دلیل موهای موجود در لوله ها ایجاد می شود. برای اینکه زهکشی حمام خود را به حالت عادی بازگردانید، از یک پاک کننده فاضلاب خانگی استفاده کنید.



  • رفع گرفتگی مو
  • 2 فنجان جوش شیرین
  • 1 فنجان نمک
  • ½ فنجان سرکه
  • آب جوش


از بین بردن تجمع با صابون ظرف مایع

استفاده از صابون ظرفشویی به عنوان یک پاک کننده تخلیه سینک دستشویی DIY فوق العاده است زیرا فقط به یک ماده واحد نیاز دارد. مواد شوینده صابون ظرف شویی، کف صابون، ضایعات و سایر تجمعات را از بین می برد و شستشوی آن را بدون دردسر می کند.


ترکیب آب لیمو و جوش شیرین


ابتدا جوش شیرین را در آبکش بریزید و سپس آب لیمو را اضافه کنید. لوله فاضلاب را ببندید و اجازه دهید محتویات حدود یک ساعت کار کنند.


برای شستشوی باقیمانده، یک قابلمه آب جوش را در زهکشی بریزید. اگر گرفتگی به خصوص ضخیم است، از یک پیستون برای کمک به شل شدن محتویات استفاده کنید.


از چه محصولاتی دوری کنید

یادگیری نحوه ساخت یک پاک کننده تخلیه سینک حمام DIY یا یک پاک کننده تخلیه سینک آشپزخانه با خودتان مفید است. با این حال، به همان اندازه لازم است که درک کنیم که برخی محصولات به لوله ها آسیب می رسانند.


پاک کننده های شیمیایی فاضلاب روی آرایش لوله های شما خشن هستند و اغلب منجر به آسیب فلز می شوند. یکی دیگر از خطرات استفاده از پاک کننده های شیمیایی این است که می توانند به پوست شما آسیب برسانند و برای استنشاق خطرناک نیستند.


چگونه از گرفتگی فاضلاب در آینده جلوگیری کنیم

برخی از تجمعات اجتناب ناپذیر و چالش برانگیز است. به عنوان مثال، شایع ترین علل گرفتگی در سینک های حمام و لوله های حمام خمیر دندان و مو هستند. تجمع در زهکشی حمام همیشه وجود خواهد داشت.


چند راه برای جلوگیری از گرفتگی در سینک آشپزخانه شما وجود دارد. حتی اگر زباله‌دانی دارید، غذاهایی برای جلوگیری از ریختن زباله‌ها در زهکش‌ها وجود دارد.


با فاسد شدن غذا در اثر کمبود دی اکسید کربن، زهکش شروع به بوییدن می کند و باعث گرفتگی می شود. غذاهایی مانند تفاله قهوه، چربی، سبزیجات رشته ای و استخوان ها همگی منجر به انسداد می شوند.


هنگامی که نوبت به رفع گرفتگی زهکشی می شود، استفاده از یک پاک کننده زهکش طبیعی برای لوله های سینک آشپزخانه ایمن ترین گزینه شماست. یک پاک کننده تخلیه سینک حمام بدون مواد شیمیایی خشن با موفقیت فاضلاب شما را بدون آسیب رساندن به لوله های فلزی پاک می کند.


محصولات خانگی مانند جوش شیرین، سرکه، و صابون ظرفشویی پاک کننده های متنوعی هستند که تجمع ضایعات را نیز شل می کنند.

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

تخلیه چاه و باز کردن لوله در شهرک اوج

لوله بازکنی پردیسان ارزان

لوله بازکنی در محدوده شهرک کارمندان