آگر آب در حال برگشت به سینک آشپزخانه باشد چه باید کرد؟

 

اگر آب در حال برگشت به سینک آشپزخانه باشد چه باید کرد


همه ما مواقعی داشته‌ایم که تخلیه سینک آشپزخانه ما متوقف می‌شود، و آب برگشت می‌کند و سینک را با لجن‌های غیرجذابی پر می‌کند که چه کسی می‌داند از کجا.


گرفتن بهترین تصمیم در لحظه، سخت است. "آیا باید فوراً با یک لوله کش تماس بگیرم؟" "میتونم خودم درستش کنم؟"


من یک خبر خوب دارم: برای پاکسازی زهکشی و لوله های خود نیازی به تماس با کارشناسان لوله کشی ندارید، حداقل هنوز. اکثر این مشکلات سینک آشپزخانه معمولا قابل رفع هستند، به شرطی که مراحل درست را دنبال کنید. 


بالا آمدن آب از زهکش سینک آشپزخانه اغلب نشان دهنده مشکلات اساسی است. سینک ظرفشویی شما به طور تصادفی تصمیم به ارسال مجدد آب به بالا یا مسدود شدن خود به خود نگرفت. احتمالاً همه چیز مربوط به مشکلات زهکشی است، به همین دلیل است که شما باید آماده باشید تا اقدامات فوری انجام دهید.


اگر می خواهید بدانید که چگونه گرفتگی سینک را باز کنید و چگونه فوراً به وضعیت رسیدگی کنید، پس نمی توانید در مکان بهتری باشید. در ادامه، نکاتی را در مورد اینکه برای حل مشکلات سینک آشپزخانه خود چه کاری باید انجام دهید و چگونه آب خود را به درستی در زهکشی جاری کنید، ارائه خواهم داد.


انسداد را فرو ببرید

سینک مسدود شده، شبیه به توالت مسدود شده، همیشه نشان دهنده مشکلات احتمالی لوله کشی در سیستم زهکشی است. در حالی که چندین راه برای باز کردن گرفتگی سینک شما وجود دارد، همیشه ایده آل است که با روش هایی شروع کنید که ساده و آسان برای اجرا هستند.


پیستون ( در اینجا یکی خوب در آمازون است) بهترین دوست شما در این شرایط است، زیرا می تواند به شما در تعیین میزان مشکل زهکشی کمک کند. گرفتگی های ساده را می توان از طریق پمپ های قوی پیستون پاک کرد. با این حال، اگر پیستون کار نمی کند، شاید وقت آن رسیده است که روش های دیگری را امتحان کنید (که در مورد آنها صحبت خواهم کرد).


چگونه می توان از پیستون به طور موثر استفاده کرد؟

مسئله چگونگی رفع انسداد سینک معمولاً برای افرادی که برای اولین بار انجام می دهند مشکل است. برای استفاده از پیستون، به سادگی آن را روی لوله تخلیه قرار دهید و به مدت نیم دقیقه به شدت پمپ کنید. مشاهده کنید که آیا آب تخلیه می شود و عمل فرو رفتن را چندین بار تکرار کنید.


در صورتی که گرفتگی پس از استفاده از پیستون ادامه یابد، سینک شما دارای مشکلات گرفتگی «عمیق‌تری» است که احتمالاً به روش‌های دیگر لوله‌کشی برای پاکسازی مؤثر لوله‌ها نیاز دارد. (توجه داشته باشید که پیستون توالت و آشپزخانه از نظر ساختار متفاوت هستند و نباید از پیستون توالت در سینک خود استفاده کنید.)


در اینجا یک ویدیوی خوب در یوتیوب وجود دارد که برای من مفید بود:


ویدیوی یوتیوب

از آب جوش استفاده کنید

گاهی اوقات یک لوله ممکن است به دلیل باقیمانده صابون، روغن ها و زباله هایی که ممکن است در فاضلاب سینک گیر کند، مسدود شود. استفاده از آب جوش یا داغ می تواند به رفع انسداد سینک ها کمک کند و سیستم شما را در صورت نیاز به کار ببرد. باید آب را بجوشانید و در دهانه سینک بریزید. آب جوش می تواند به ذوب شدن چربی و سایر عوامل انسدادی که ممکن است در سینک شما انباشته شده باشند کمک کند.


با این حال، اگر فاضلاب شما به لوله PVC متصل است، استفاده از این روش ایده آل نیست زیرا آب جوش می تواند پلاستیک را ذوب کند. این روش لوله کشی خانه را چندین بار امتحان کنید تا زمانی که سینک ظرفشویی باز شود. اگر اینطور نیست، وقت آن است که گزینه دیگری را امتحان کنید.


دفع زباله را بررسی کنید

آیا فاضلاب سینک شما محل دفع زباله دارد ؟ اگر چنین است، پس می تواند منشا مشکلات زهکشی شما باشد. مسدود شدن سیستم دفع زباله ممکن است آب را مجبور به برگشت لوله کند.


باید دفن زباله را روشن کنید تا ببینید انسداد رفع می شود یا خیر. اما، اگر دفع ناکارآمد باشد یا بیش از حد گرم شود، ممکن است روشن نشود. ممکن است همچنان بتوانید با فعال کردن سوئیچ تنظیم مجدد که معمولاً در پایین یا کنار دستگاه قرار دارد، سیستم را راه اندازی مجدد کنید.


دوباره دفن را روشن کنید تا ببینید گرفتگی لوله های شما را پاک می کند یا خیر.


اگر هنگامی که دستگاه دفع را روشن کردید صدای زمزمه شنیدید ، به احتمال زیاد دستگاه شکسته یا گیر کرده است. همیشه به یاد داشته باشید که قبل از اقدام به تعمیر دستگاه، سیستم دفع زباله خود را خاموش کنید. شما هرگز نباید دست خود را قرار دهید و یا انگشتان خود را در آن قرار دهید.


پس از خاموش شدن کامل سیستم دفع، می‌توانید با وارد کردن آچار آلن از سوراخ و چرخاندن در جهت عقربه‌های ساعت، تیغه‌ها را به‌طور دستی بچرخانید تا زمانی که مقاومت کمتری را احساس کنید، که نشانه‌ای از این است که انسداد به تدریج از بین می‌رود.




بعد از اینکه احساس کردید گرفتگی شل شده است، برق را روشن کرده و به آزمایش دفع آن ادامه دهید. اگر سیستم دفع منشأ گرفتگی بود، پس آب باید با سهولت نسبی در زهکشی جریان یابد. 


مخلوط جوش شیرین و سرکه را امتحان کنید

مخلوط جوش شیرین و سرکه را امتحان کنید

این روش بسیار موثر است، به خصوص زمانی که با چربی، روغن و باقی مانده مواد غذایی در تخلیه سینک خود سروکار دارید. اولین گام در استفاده از این روش، حذف آبی است که به سینک برگشته است.




روش های مختلفی برای گرفتن مخلوط داخل لوله ها وجود دارد. اولین مورد کاربرد مستقیم است: کافی است یک فنجان جوش شیرین را مستقیماً در زهکشی بریزید. در صورت نیاز می توانید از قاشق یا کاردک برای پایین آوردن پودر استفاده کنید. بعد از ریختن جوش شیرین، یک فنجان سرکه را در زهکشی بریزید و یک پلاگین قرار دهید تا دهانه آن را ببندد و اجازه دهید به لوله زهکشی شما برسد.


اجازه دهید مخلوط برای مدتی، حداقل 20 دقیقه بماند.


همچنین می توانید قبل از ریختن یک فنجان جوش شیرین را با سرکه مخلوط کنید. برای انجام این کار، باید جوش شیرین را در یک کاسه قرار دهید. سپس به مقدار مساوی سرکه بریزید و مخلوط را هم بزنید تا شروع به وزیدن کند. به محض شروع وز کردن، مخلوط را در زهکشی بریزید و یک پلاگین روی آبکش قرار دهید. من توصیه می کنم اجازه دهید مخلوط برای چند ساعت بماند.


هر روشی را که انتخاب کردید، پس از اینکه مخلوط بنشیند، باید آب جوش را در زهکشی بریزید. آب داغ ذوب می شود و بقایایی که ممکن است در اثر مخلوط جوش شیرین و سرکه باقی مانده باشد را از بین می برد.


این مخلوط ایده آل است زیرا ذرات غذا را تجزیه می کند و در عین حال پیوندهای تشکیل شده توسط گریس و روغن روی لوله زهکشی شما را ضعیف می کند، بنابراین امکان ذوب و تمیز کردن آسان را هنگام شستشو با آب فراهم می‌کند



مار لوله کش

برخی از گرفتگی های سخت برای انجام کار به ابزارهای لوله کشی برتر نیاز دارند. با یک مار لوله کش، می توانید زباله ها را در حالی که آنها را از لوله زهکشی بیرون می آورید، خارج کنید. همچنین اگر مار لوله کش ندارید، می توانید بداهه بداهه کنید و از رخت آویز سیمی استفاده کنید. مار لوله کش را به آرامی و بدون اینکه خیلی خشن باشد به داخل زهکش تغذیه کنید. (نمی خواهید گرفتگی یا زباله را بیشتر به سمت پایین فشار دهید.)




یک مار لوله کش ( مانند این مار ) به شما کمک می کند تا به گرفتگی هایی دسترسی پیدا کنید که دسترسی به آنها سخت است. هنگامی که مطمئن شدید که زباله ها را شکسته اید، گام بعدی این است که آب داغ را در زهکشی بریزید تا بیشتر تمیز شود و بقایایی که ممکن است در لوله ها باقی بمانند حذف کنید. آزمایش کنید تا ببینید آیا سینک شما آب را همانطور که انتظار می رود تخلیه می کند یا خیر.


جلوگیری از گرفتگی در آینده

از آنجایی که سینک های آشپزخانه همیشه مورد استفاده قرار می گیرند، مهم است که به طور منظم تعمیر و نگهداری را انجام دهید تا از تجمع باقی مانده ها و ایجاد گرفتگی جلوگیری شود. توصیه می‌کنم به طور مرتب آب جوش را در زهکش بریزید تا چربی و روغن‌ها تجزیه شود. در حالی که لازم نیست این کار را هر روز انجام دهید، انجام این کار به صورت هفتگی می تواند به شما کمک کند از چندین مشکل لوله کشی جلوگیری کنید.


همچنین باید از بارگذاری بیش از حد یا فشار آوردن به سیستم دفع زباله خودداری کنید . اگر می توانید، از فرستادن تکه های بزرگ غذا به داخل سیستم دفع خودداری کنید. مسلماً، این سیستم برای بهبود کلی سیستم زهکشی شما مناسب است، اما این بدان معنا نیست که شما باید مقدار زیادی از دستگاه را پایین بیاورید زیرا در نهایت بر لوله‌های شما و توانایی تخلیه آنها تأثیر می‌گذارد.


تمیز کردن چربی ها و روغن ها از روی بشقاب ها با استفاده از دستمال کاغذی نیز در جلوگیری از تجمع تدریجی این عوامل گرفتگی که به سختی جدا می شوند مفید خواهد بود. اگر این روش‌های اثبات‌شده را امتحان می‌کنید و سینک شما بهبود نمی‌یابد، باید در نظر داشته باشید که یک لوله‌کش حرفه‌ای را امتحان کنید تا به شما در راه آینده راهنمایی کند.

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

تخلیه چاه و باز کردن لوله در شهرک اوج

لوله بازکنی پردیسان ارزان

لوله بازکنی در محدوده شهرک کارمندان